tag:blogger.com,1999:blog-9219854520303843131.post839449904892675332..comments2022-04-11T21:50:23.798+03:00Comments on אמעצבנית: תוצאות ה"דמוקרטיה" - בית הספר הדמוקרטי בחדרה מציג פנים שלא הכרנו...Unknownnoreply@blogger.comBlogger34125tag:blogger.com,1999:blog-9219854520303843131.post-46181523445864291072015-06-02T11:29:40.598+03:002015-06-02T11:29:40.598+03:00כאמא שכבר מאסה בכך שכל שני וחמישי ילדיי חוזרים הבי...כאמא שכבר מאסה בכך שכל שני וחמישי ילדיי חוזרים הביתה ומספרים לי שהיום לא היה שיעור כי לא היתה כיתה פנוייה. כאמא שמבקשת שלילדיי תהיה אפשרות לתנאים בסיסיים ללימוד במרחבי למידה עם תשתיות מינימליות (חשמל ואינטרנט). כאמא שמבקשת שלמורים אשר מלמדים את ילדי ומלווים אותם במהלך היום שלהם בביה"ס יהיו תנאים ראויים ללמד ולעבוד. כאמא שרוצה שכבר יהיו מבנים גמורים שאפשר כבר יהיה לצקת לתוכם את הרוח וההוויה הבית ספרית המיוחדת (בינינו אנחנו יודעים שהאנשים ולא המבנה עושים את המקום) אני מבקשת שתאפשרו לתהליך להתקדם קדימה (כל עצירה במקום משמעותה הליכה אחרוה) ותתנו לאנשים של בית הספר גדולים כקטנים את הבית שלהם בנוי וגמור על מנת שהם יוכלו להתחיל לצקת לתוכו את ה"הרוח".Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9219854520303843131.post-64654783444563773482015-05-25T10:52:01.498+03:002015-05-25T10:52:01.498+03:00אני לא פגשתי את האגרונום, ואינני יכול לצטט אותו; א...אני לא פגשתי את האגרונום, ואינני יכול לצטט אותו; אשמח להיות נוכח בפעם הבאה שהוא מגיע לביה"ס.<br /><br />ממה שתואר בערב הבינוי, צריך להוריד את גובה העצים בצורה מאוד משמעותית (נדמה לי שהיה מדובר על פחות מ-10 מטר). בדו"ח המופיע במצגת באתר ביה"ס, לגבי מספר עצים כתוב שיש לקצרם ל-5 מטר.<br /><br />העצים שלנו מתנשאים לגובה גבוה למדי, ומבלי לבדוק כל עץ, לא זכורה לי עלווה בגובה נמוך. אני לא מבין מאיפה תצוץ העלווה הזאת לפתע לאחר קיצוץ דרסטי של גובה העץ. <br /><br />ייתכן שהגיזומים שהעיריה עשתה עד כה יצרו את המצב הנוכחי של עצים גבוהים שהעלווה שלהם רק בצמרת, אבל זהו המצב הנתון כיום.<br /><br />בקישור שנתת יש התייחסות כללית לעקרונות הגיזום, ולא הבנתי איך הוא רלבנטי לסכנות הבטיחות שספציפיות לעצי אקליפטוס, לאופן גיזום עץ בגובה כזה, ולמצב העצים הנוכחי אצלנו.<br /><br />נטיעת עצים מתאימים במקום עצים לא מתאימים שיוסרו תהיה פעולה מבורכת. ואם כך, העיריה שכרתה עצים בשלב ב' צריכה לנטוע עצים במקום. אני שמח לשמוע זאת.<br /><br />ובנושא ההורים שאת מכנה "פרנואידים": בתמונה בקישור ששמתי, פעולת גיזום העצים נעשתה לאחר שענף קרס על שטח גן הילדים. ענפי האקליפטוס הם כבדים במיוחד, ואם היו פוגעים בבני אדם, ללא קשר לגילם, לא היה להם הרבה סיכוי לצאת מזה משלום. (ולמרבה הצער, יש שלל מקרים כאלו בעולם ובארץ).<br />אם להורים שפנו לעיריה לאחר קריסה כזאת בשטח גן הילדים את קוראת "פרנואידים"... מוטב שלא אוסיף עוד מילים<br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/09927391195751917397noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9219854520303843131.post-22415062581347603062015-05-24T21:34:57.377+03:002015-05-24T21:34:57.377+03:00שלמה שלום,
אני שמחה שהעלת את הקישור הנ"ל. אני...שלמה שלום,<br />אני שמחה שהעלת את הקישור הנ"ל. אני חושבת שהוא דוגמא אידיאלית למה שקורה כשעיריה מבצעת את העבודה של הגיזום ללא מושג וחצי מושג על איך לעשות אותו, ועם מטרה אחת בכוונת - להוריד מהגב שלה הורים פרנואידים שחוששים שהעץ יפול על הילד שלהם מחר. <br />לבוא לעץ אקליפטוס או כל עץ אחר לצורך העניין, לגדום אותו בגובה כזה או אחר ולקרוא לזה "גיזום" סידור" או כל שם אחר מלבד פשע טהור זה בזיון. העצים הנ"ל זכו ליחס מחפיר. אם אתה רוצה להבין באמת מה זה כל אותם המושגים שאותם ציין האגרונום בדוח שלו (בנוגע לעצים שלנו), מושגים כמו קיצור, הסחה,דילול וכו', אתה מוזמן להכנס לאתר הנ"ל:<br /> http://www.ezim.co.il/%D7%92%D7%99%D7%96%D7%95%D7%9D-%D7%A2%D7%A6%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%9E%D7%94-%D7%9C%D7%92%D7%96%D7%95%D7%9D-%D7%95/<br />או פשוט להסתכל באינטרנט באתר המדבר על גיזום עצים נכון, ולראות את ההבדל בין הפשע שנעשה כאן, לבין מה שהיה יכול להיות. הסיבה שאנחנו בבית הספר הבאנו אגרונום, היא בדיוק זו, מכיוון שבמשך שנים רבות, העיריות עשתה כאן את עבודתה, ועשתה אותה כל כך גרוע שהביאה את העצים למצב קטסטרופלי. אי לכך, אנחנו מעוניינים להביא גוזם מקצועי שיבצע את העבודה כאן, לא יהרוג את העצים, ישאיר לנו חלק מהעלווה והענפים, ויאפשר לעץ להיות יותר בריא וחזק. אין ספק שהכי פשוט וקל זה להוריד...<br />עוד דבר- כל מקום בו כתבת "לדברי יפעת", אני מבקשת, אלו אינם דברי, אלה דברי האגרונום שהיה בשטח. הערכת המחיר שהוא הניח בשטח, ופרקי הזמן אותם ציין בשטח. אינני אגרונומית ולא אתיימר להעריך דברים שאינם בתחומי אחריותי. <br />עוד דבר אחרון (שוט כי נכנסנו לנושא העלויות, לטעמי הורדת העצים היא יותר ערכית מאשר כלכלית)- לידיעתכם, על כל עץ שאנחנו מורידים, קק"ל מחייבת לנטוע עץ אחר. כאשר מדובר בעץ גדול, כמו אלו המצויים בבית הספר, מדובר בהרבה עצים לכל אחד ש"נופל". לא ידועים לי הנתונים המדויקים , כלומר כמה עצים לכל עץ שיורד, אך זה נושא שראוי שיבדק. יפעת ג.שhttps://www.blogger.com/profile/13601811971914994718noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9219854520303843131.post-8911388810204344662015-05-24T12:43:36.362+03:002015-05-24T12:43:36.362+03:00אני מזמין את הקוראות והקוראים לראות בקישור הבא תמו...אני מזמין את הקוראות והקוראים לראות בקישור הבא תמונה של איך נראים עצי האקליפטוס אחרי הגיזום המדובר, ו"לחטוף שוק" כבר כעת:<br />http://www.gfn.co.il/index.php?option=com_content&view=article&id=16689&confim=1<br /><br />הגיזום שבתמונה נעשה לאחר נפילת ענף על גן ילדים סמוך, לאור "נהלי הבטיחות המחמירים של משרד החינוך ביחס לעצים" (לדברי כותבי הידיעה; איך מתבטאים נהלי בטיחות אלו בבית הספר שלנו לאורך השנים, או שמא הנהלים נכנסים לתוקף רק אחרי נפילת ענף או עץ חלילה?)<br /><br />בעיני, העצים האלו לאחר הגיזום נראים דומים לעמודי חשמל... ממה שאני מבין, לוקח להם כמה שנים עד שהם מתמלאים בעלווה, נותנים צל, ומקבלים צורה. לדברי יפעת, פעם ב-3 שנים יש צורך לגזום כדי שהעץ לא יעלה לגובה הטבעי אליו הוא שואף (גם אם הגיזום פחות מאסיבי, עדיין בתשלום כמובן). מזכיר לי עציצי בונסאי, שבאופן שוטף ומלאכותי מעוותים ומעכבים את גדילתם הטבעית.<br /><br />להערכת יפעת, עלות הגיזום הראשוני היא כ-35 עד 40 אלף ש"ח (לדבריה עדיין לא התקבלו הצעות מחיר קונקרטיות); לא ידועה כרגע עלות גיזומים חוזרים מדי 3 שנים, לתקופה בלתי מוגבלת (אך סביר שמדובר במספר אלפי שקלים כל 3 שנים).<br />בחשבון פשוט, בסכום העלות הראשונית (שתשאיר אותנו עם "עמודי חשמל" עירומים) ניתן לרכוש כ-40 עצים בוגרים שאנחנו בוחרים ושמתאימים הן מבחינה בטיחות והן מבחינת צל, ללא צורך בגיזום בטיחותי מתמשך וידוע מראש.<br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/09927391195751917397noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9219854520303843131.post-62973369821204101432015-05-22T10:46:34.540+03:002015-05-22T10:46:34.540+03:00אני חושבת שהטיעון "אולי יבטלו את הבינוי/אולי ...אני חושבת שהטיעון "אולי יבטלו את הבינוי/אולי לא יהיה תקציב/אולי העירייה תתהפך עלינו" הוא טיעון לא מספיק ענייני ואפילו קצת טרוריסטי. זה בעצם איום, ואני לא חושבת שצריך לדחות החלטות נכונות - אם יוחלט שהן נכונות - רק כי ההתנהלות של גורמים חיצוניים היא שערורייתית ולא הוגנת. מעדיפה לקיים דיון והצבעה. אם רוב חברי הקהילה לא יירצו לקחת את הסיכון אלא להמשיך במתווה הנוכחי - זה מה שנעשה. אבל אולי מספיק אנשים חושבים שזה שווה את הסיכון. Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/02171081027300628881noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9219854520303843131.post-5638950562389857652015-05-22T10:44:39.247+03:002015-05-22T10:44:39.247+03:00הי רקפת.
כשאני מדברת על שערורייתיות בהתנהלות של גו...הי רקפת.<br />כשאני מדברת על שערורייתיות בהתנהלות של גורמים חיצוניים, אני מתכוונת בין היתר לכך שעיריית חדרה בראשות ראש העיר הקודם הייתה נגועה בשחיתות. העובדה הזו ככל הנראה השפיעה גם על העיכוב בבינוי וגם על המשכו. שחיתות, בקנה המידה שלי, היא בהחלט שערוריה, וזה עוד בלי לספור "סתם" עיכובים, תיזוזים, הפרות הסכמים והבנות ועוד כהנה וכהנה התנהלויות מרגיזות.<br />בעניין ההליך הדמוקרטי - גם האפשרות לעצור, להיערך מחדש ולשנות החלטות היא חלק מהתנהלות דמוקרטית תקינה, וטוב שכך. קשה לדעת מה הרוב חושב מתוך שרשורים ותגובות בבלוג או בפורמטים שונים. בשביל זה צריך להעלות את העניין, שוב בפורמט בית ספרי. ממה שאני רואה ושומעת, יש לא מעט התנגדות. אולי זה לא רוב, אבל בהחלט מספיק בשביל לפתוח את הנושא שובAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/02171081027300628881noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9219854520303843131.post-41360638080031500882015-05-21T18:06:33.386+03:002015-05-21T18:06:33.386+03:00שנויה במחלוקת זה מבחינתך. עד כמה שאני רואה מרוב הת...שנויה במחלוקת זה מבחינתך. עד כמה שאני רואה מרוב התגובות אין פה צעקה המונית על הטעות הנוראית.<br />תהליך דמוקרטי אומר שקבוצה קטנה נבחרת ומקבלת החלטות שמשפיעות על כולם. לא כל דבר מגיע למשאל עם. למיטב הבנתי הועדות נבחרו כל השנים בצורה דמוקרטית. בועדת בינוי באופן ספציפי גם יושבים אדריכלים שלצרך יש להם דעה שונה משלך.<br />האמת שלהתחיל את כל התהליך מההתחלה נראה פשוט מופרך ולא מציאותי. בגדול נראה לי שזה יגרום יותר נזק מתועלת. נשארת הרבה חצר וכאדריכלית נוף אני מניחה שיכולים להיות לך רעיונות להפוך את החצר לנעימה עם פינות נעימות. <br />אני חושבת שמי שהצטרף לבית הספר לפני שנתיים לא יכול לבוא ולהפוך משהו שאנשים עובדים עליו כבר הרבה שנים. <br />ההתנהגות של גורמים חיצוניים היא לא שעורורייתית. לא בהכל היא מתאימה לנו. רוב הזמן אנחנו מצליחים קצת לעבור מתחת לראדר. אבל בגדול נראה לי שקצת איבדתן פרופורציה.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/05697320921966745408noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9219854520303843131.post-6814740343420221192015-05-21T14:12:03.294+03:002015-05-21T14:12:03.294+03:00רקפת שלום,
ראשית, גם הילדים שלי, תאמיני או לא יגיע...רקפת שלום,<br />ראשית, גם הילדים שלי, תאמיני או לא יגיעו בעוד כשנה-שנתיים ליסודי, ו"יהנו" מאותם תנאים. אני מבינה את הפחד מהבלתי נודע, ואת הצורך המיידי בפתרון, אבל אנחנו לא קובעים כאן ובכלל בתכנון פתרון רק לילדים שלך ושלי, אלא פתרון ארוך תווך לדורי דורות. לתת פתרון קלוקל בשל התפשרות, כשמראש יודעים שזה פתרון פחות טוב, נראה לי טעות מיסודה. כיום,בניגוד לבתי ספר סטנדרטיים, כולנו יודעים, שחלק ניכר מזמנם הילדים מבלים בחוץ. משמע, כל פתרון שהוא פחות טוב מבחינת החצר, ישליך על הילדים שלי ושלך הרבה יותר מאשר אם נשנה להם את גודל הכתה שהם יושבים בה למשך שעתיים ביום (במקרה הטוב). אי לכך, הטעון של טובת הילדים היא קודם כל מבנה חדש, שנויה במחלוקת מבחינתי. יתכן שטובת הילדים היא קודם כל חצר מושלמת? מקבלת? מכניסה? מוצלת? פינות לימוד אלטרנטיביות בחוץ וכל היתר...המבנה צריך לטעמי לתמוך בחצר ולא להפך.<br />יפעת ג.שhttps://www.blogger.com/profile/13601811971914994718noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9219854520303843131.post-65924371769578444892015-05-21T13:58:18.369+03:002015-05-21T13:58:18.369+03:00הי תמי,
המידע הכי מדויק שניתן הוא הדוח מהאגרונום ....הי תמי,<br />המידע הכי מדויק שניתן הוא הדוח מהאגרונום . מידע זה זמין לך במצגת של אתר בית הספר (שקופית 13-14). בדוח תוכלי לראות, שכל העצים כיום הם מסוכנים, ושכולם למעט מספר בודדים הם בריאים, וזורשים פתרון של גיזום כזה או אחר. ישנם כ-5 (נדמה לי) שהם חולים. אלו אינם העצים שאמורים לרדת בשלב ג' המתקרב ובא. אלא אחרים. העצים שאמורים לרדת בשלב הזה הם "מסוכנים" ובריאים:) בקיצור דורשים גיזום. <br />לגבי אופן התחזוקה, האגרונום הסביר לנו בשטח, כי הגיזום הראשוני (בגלל שלא טופל מעולם בצורה נכונה), אמור להיות בסביבות ה-30-35 אלף, אבל שוב, זוהי אמירה עקרונית. לצורך העניין יצטרך להגיע מישהו ולתת הצעת מחיר מסודרת. לגבי המשך טיפול, הוא טוען כי רק כל 3 שנים יצטרך להעשות טיפול. כל הפרטים הנ"ל הם מדברים שאמר האגרונום בשטח, ויצטרכו לקבל גיבוי בכתב. <br />מבחינת שתילת עצים בבית הספר - במידה ורוצים ללכת על עצים בוגרים (כדי שמיד יהיה צל) יש לקחת בחשבון כ-750-1000 ש"ח לעץ. כמובן שגם אז, רמת כיסוי הצל שהם יתנו היא מינורית ביחס לקיים היום, ולקבל כיסוי שכזה יקח להם בין 5-10 שנים, תלוי בעץ (עץ מהיר- 5 שנים, אבל אז, הוא לרוב יותר שביר וחזרנו לנקודת אפס..., עץ איטי - 10 שנים, צל לאורך שנים) כמובן שגם עצים אלו יצטרכו לקבל טיפול כזה או אחר במשך השנים. <br />אני מסכימה עם הקביעה בעניין החשיבה על התווך הקצר והארוך, ועל כן, הצעתי היא, כפי שרשמתי שבית הספר כבר היום, יפנה וירכוש עצים שיחכו במשתלה ויגדלו שם, כדי שבמקרה הכי גרוע שכן יורדו כל העצים, יהיה מה לנטוע במקומם. <br />אני יכולה להגיד לך שבמידה והתוכנית תאושר כמו שהיא - לא תהיה לך בעיה של צל בכניסה, כי כל הכניסה תתכסה בצל של המבנה...יפעת ג.שhttps://www.blogger.com/profile/13601811971914994718noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9219854520303843131.post-84181967349839827952015-05-21T12:08:09.265+03:002015-05-21T12:08:09.265+03:00קראתי שוב את התגובה שלך ואולי התכוונת שחברי הקהילה...קראתי שוב את התגובה שלך ואולי התכוונת שחברי הקהילה הם שנבחרו בפרלמנט, כשהכוונה לחברי ועדת בינוי? אם כן אז הם אכן נבחרו והיו מעורבים, אבל מדובר במספר קטן מאוד של אנשים מקרב הקהילהAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/02171081027300628881noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9219854520303843131.post-82934399726639875912015-05-21T12:02:46.463+03:002015-05-21T12:02:46.463+03:00הלו אנונימי (-:
למיטב הבנתי מה שנבחר בפרלמנט על יד...הלו אנונימי (-:<br />למיטב הבנתי מה שנבחר בפרלמנט על ידי "מספר לא קטן של חברי קהילה" נבחר לפני שנים רבות ומאז עבר כל כך הרבה שינויים (שלא אושרו ולא הובאו לידיעת הקהילה לרוב, אולי בצדק) - שהתכניות שיצאו לפועל אינן דומות לו בכלל. שלב ב' של הבינוי, למשל, שמוקם כרגע ושלב ג' שעליו נערך הדיון פה לא נראים כמו התכניות שאושרו במקור על ידי הקהילה. על זה בדיוק הדיון...<br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/02171081027300628881noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9219854520303843131.post-34936246023497273432015-05-21T11:00:45.172+03:002015-05-21T11:00:45.172+03:00הלו חברים, חלק מהכותבים כאן כאילו שכחו שמספר לא קט...הלו חברים, חלק מהכותבים כאן כאילו שכחו שמספר לא קטן של חברי קהילה נבחרו בפרלמנט וחשבו יחד משך הרבה שנים והגיעו לתכניות הקיימות. בטח היו להם הרבה סיבות לבגיע למה שהם עשו, אולי צריך לשמוע מה הם חושבים שכן טוב ומוצדק בתכניות הקיימות ולא רק לפסול?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9219854520303843131.post-63042493890540078032015-05-21T10:34:23.419+03:002015-05-21T10:34:23.419+03:00תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/02171081027300628881noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9219854520303843131.post-55351746590229941852015-05-21T09:51:52.379+03:002015-05-21T09:51:52.379+03:00לגבי האקליפטוסים הנותרים - אי אפשר להתעלם מהסיכון ...לגבי האקליפטוסים הנותרים - אי אפשר להתעלם מהסיכון וראוי לנהל דיון ולשמוע את האגרונום כולל עלויות על מנת לתחזק אקליפטוס במצב תקין. התשובה לשלמה שאם הוא נוסע ברכב זה כבר סיכון גדול ולכן אין מה לדבר על עצים היא דמגוגיה זולה. יש הבדל בין סיכון הכרחי ולא הכרחי. <br /><br />לגבי הבינוי יש שתי אפשרויות:<br />1. להמשיך עם התוכנית הקיימת למרות שאולי היו כשלים בדרך. אין כנראה אחידות דעים בנוע לתוכנית כי בועדה יושבים גם אנשי מקצוע מנוסים שלא חושבים שהתוכנית כל כך גרועה. <br />2. לדון מחדש בתוכנית הבינוי תוך כדי לקיחת סיכון שהעיכוב יגרור ביטול של תוכנית הבינוי מאחר ולא נקבל תקציבים. האם הסיכון את שווה דיון מחדש בתוכנית שאינה מוצאת חן בעיני חלק מההורים? בעיני ממש לא! אין תנאים נאותים לחלק מאנשי הצוות בבית הספר. חלק מהילדים נמצאים בתנאים ממש לא טובים. אומנם הילדים שלך בחט״צ אבל ביסודי, לדוגמא, יש מעל 100 ילדים במבנה קטן. אין מספיק כיתות סבירות לשיעורים שכן מתקיימים. <br />הצטרפת לפני שנתיים ובכל מקרה זה היה כבר מאוחר מידי לשנות את תוכנית הבינוי. הבינוי גם ככה נמשך זמן רב מידי ובית הספר כבר אינו מתאים לכמות הילדים. עם כל הצער שבדבר לפעמים צריך לדעת גם מתי מאוחר מידי לשנות תוכניות קיימות וצריך להמשיך הלאה.<br /><br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/05697320921966745408noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9219854520303843131.post-78565104517635245052015-05-21T09:28:24.604+03:002015-05-21T09:28:24.604+03:00הי יפעת, אני מרגישה שחסרה לי אינפורמציה לשם גיבוש ...הי יפעת, אני מרגישה שחסרה לי אינפורמציה לשם גיבוש עמדה, ואני חושבת שחשוב לקבל את המידע הזה לפני קיום דיון בפרלמנט. הייתי רוצה לראות/לקבל ציטוט של דבריו המדויקים של האגרונום על עצי בית הספר (כל אחד הציג את דבריו קצת אחרת); לקבל הערכת מחיר של עלות הטיפול בעצים עכשיו והשוטפת; לקבל מולה הערכת מחיר של שתילת עצים חדשים ברחבי בית הספר, והערכה של הזמן שייקח עד שעצים כאלה יהיו בוגרים ונותני צל; האם עצי האקליפטוס אחרי הטיפול אכן יהיו עצים נותני צל; צריך לדעתי לתת את הדעת גם על הטווח הארוך וגם על הטווח הקרוב - שבתוכו יגדלו ילדנו. Tammyhttps://www.blogger.com/profile/08951174540725268768noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9219854520303843131.post-24238608017663633492015-05-20T23:27:04.347+03:002015-05-20T23:27:04.347+03:00הי, אני מזמינה כל מי שרוצה להצטרף גם לקבוצת הורים ...הי, אני מזמינה כל מי שרוצה להצטרף גם לקבוצת הורים של הדמוקרטי בפייסבוק. זו הכתובת:<br />https://www.facebook.com/groups/857444280978537/889935144396117/?comment_id=890052481051050&notif_t=group_comment<br />גל, שמנהלת את הקבוצה תאשר אתכם ומוסרת שהיא דחתה היום בטעות שתי בקשות להצטרפות אז אם מישהו מהנדחים משוטט כאן, שינסה שוב בבקשהAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/02171081027300628881noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9219854520303843131.post-67930865986901759972015-05-20T13:12:14.268+03:002015-05-20T13:12:14.268+03:00האכפטיות מאוד מורגשת בכתוב.
אילו היתה מצורפת עצומ...האכפטיות מאוד מורגשת בכתוב. <br />אילו היתה מצורפת עצומה כלשהיא יתכן והייתי חותמת. בעד או נגד ועדה זו או אחרת, תכנית זו או אחרת וכד'... להפעיל את הדמוקרטיה :) <br /><br /> <br />לימורnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9219854520303843131.post-28466861118821342812015-05-19T23:52:38.333+03:002015-05-19T23:52:38.333+03:00סיגל שלום,
לא אנסה לשכנעך לכאן או לכאן בעניין הבינ...סיגל שלום,<br />לא אנסה לשכנעך לכאן או לכאן בעניין הבינוי. את שלי אמרתי בעניין זה. עם זאת, אשמח לחזק את ידיך בעניין הפיתוח ואדריכלות הנוף של בית הספר. חשוב להגיד, כי ועדת בינוי מאד פתוחה לרעיונות שונים בעניין הפיתוח, ומבינה שאדריכל הנוף שהיה מקושר לתוכנית יצר תוכנית שאינה ברוח המקום (לפחות למרבה הבנתי). בזמנו, עוד בהיותי בועדה, הצגתי בפניהם תחום חדש של תכנון נופי בו אני כיום מתמחה, שנקרא "גן המשחקים הטבעי". הרעיון קסם להם, והם בהחלט רואים את שילובו העתידי במתחם בית הספר. כולי תקווה שאכן כך יהיה. <br />מסכימה איתך שיש לטעת עצים במהירות האפשרית, אך אין מה לעשות זאת לפני שהבינוי לכאן או לכאן מושלם. (רכבים כבדים שיסעו בבית הספר, ושינויים צפויים בפיתוח ובטופוגרפיה שיקרו רק לאחר השלמת הבינוי). אני חושבת שכל אזור שנבנה ומסתיים צריך לקבל לפני הכל את העצים, כך שיתחילו להתפתח. <br />אפשרות נוספת, שאנו עושים בפרויקטים רבים, היא רכישת עצים במשתלות, ושמירתם במשתלה עד רגע השתילה בשטח. באופן זה, העץ מתפתח וגדל, ואח"כ מגיע לשטח בוגר יותר. חלופה זו ניתן לעשות מראש, אך דרוש לה כסף מינימלי (לקניית העצים), ותוכנית עקרונית לבית הספר שתגדיר אילו עצים אנו רוצים וכמה עצים יהיו, גודל וכו'. <br />יפעת ג.שhttps://www.blogger.com/profile/13601811971914994718noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9219854520303843131.post-57555421579571119682015-05-19T23:14:40.950+03:002015-05-19T23:14:40.950+03:00שמי סיגל תפארת. הייתי שמחה שביה"ס יהיה ירוק ו...שמי סיגל תפארת. הייתי שמחה שביה"ס יהיה ירוק ויכלול הרבה עצים. לי, באופן אישי, לא חשוב אם אלה עצים עם ערך היסטורי או עצים אחרים. כן חשובה לי הבטיחות. הגעתי לפגישת הדיווח מתוך עמדה שיש לשמור על העצים הקיימים, יצאתי מתוך הבנה שתכנית הבינוי הקיימת היא האפשרות העדיפה. מה שלי חשוב יותר הוא שנערוך דיון פתוח לכל מי שמעוניין בכך בקהילה על תכנית אדריכלות הנוף. הבנתי שאין כסף להעסיק כעת אדריכל נוף, אבל אפשר לעשות זאת גם באופן עצמאי ולהתחיל לטעת עצים שתוך כמה שנים יחזירו את הירוק לביה"ס.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9219854520303843131.post-38287050247049420052015-05-19T11:49:31.851+03:002015-05-19T11:49:31.851+03:00שלום לכל הקוראים ולכל מי שלוקח חלק בדיון.
שמי דניא...שלום לכל הקוראים ולכל מי שלוקח חלק בדיון.<br />שמי דניאלה ואני אמא לשתי בנות בבית הספר (רומי בסגול וניבי בירוק) ולעוד אחת קטנטנה.<br />קודם כל הערה בעניין אופי הדיון. נראה לי חשוב להתייחס עניינית לתוכן הדברים. לי הטון של יפעת לא נקרא מתלהם או עצבני (גם אם תוסס משהו), אבל גם אם כן – זה נראה לי לא רלוונטי. אפשר להעיר נקודתית על סגנון, אבל לא כתחליף לדיון עצמו. מי שלא רוצה לקחת חלק בדיון, יכול להתעלם וממילא לא להעיר על הטון.<br />בעניין הבטיחות והאקליפטוסים – נקודה חשובה מאוד כשלעצמה. אני אישית ממש מעדיפה לשמר אותם ולטפל בהם, כמו חברי קהילה ותיקים ואהובים. גם אם יש היגיון כלכלי או אחר בכריתתם – היגיון הוא לא הכול, ויש גם הרבה היגיון בהשארתם. למשל גם נטיעה וטיפוח של עצים חדשים תהיה כרוכה בהוצאות, ובמשך עשרות שנים הם לא יגיעו לקרסולי האקליפטוסים הקיימים מבחינת צל ונוכחות. <br />כך או כך האקליפטוסים הם רק שיקול אחד ממכלול של שיקולים במה שקשור לבינוי, או יותר נכון להמשכו. תהליך הבינוי המתמשך וההתנהלות מול גורמים רשמיים שונים ומלבבים כמו העירייה ומשרד החינוך – מוציאים את המיץ לחברי הקהילה ועוד יותר מכך, אני משערת, לחברי ועדת בינוי ולמי שמייצגים את הקהילה מול גורמים אלה. לכן אני מבינה בהחלט את הרצון "לגמור עם זה כבר" ולהתפשר לטובת קידום התוצאה הסופית. אני גם מעריכה מאוד את פועלם של קומץ האנשים שעוסקים בכך בפועל לאורך השנים מטעם הקהילה, ומקווה שהם לא רואים בהתרחשויות הנוכחיות חתירה תחת עבודתם הקשה. למרות כל זאת, אני חושבת שרצוי לפתוח לבירור והחלטה מחודשים את עתידו של שלב ג' בבינוי.<br />העיכוב הוא המחיר המרכזי שאנו עשויים לשלם אם נרצה לשנות את התכניות, אבל אני חושבת שזה מחיר כדאי. לאור העובדה שהתכניות הנוכחיות שונות כל כך מהמקוריות, לאור חשיבותם של האקליפטוסים וכריתתם של העצים האחרים במחטף, ולאור ביטולו של שלב ד' בבינוי אני חושבת שחשוב לעצור ולראות איפה נותרה לנו עוד השפעה על התהליך ומה אנחנו רוצים לעשות בה. בית הספר הוא המערכת הדמוקרטית הטובה ביותר שנתקלתי בה. ולמרות זאת, הרבה פעמים אנחנו בעצם "משחקים בדמוקרטיה" בגבולות בית הספר, בתוך מערכת גדולה יותר שהיא למעשה – בהיעדר הגדרה קולעת יותר – דיקטטורית. למשל, בחירת מנהל לבית הספר התנהלה בהליך דמוקרטי מופתי, אבל למעשה נתונה לחסדו של משרד החינוך, שיכול פשוט להחליט לבטל אותה. גם בתהליך הבינוי בית הספר נתקל שוב ושוב בהשפעתם הגדולה (ולא פעם, הדורסנית) של מערכות חיצוניות כמו משרד החינוך והעירייה. ההשפעה הזו הולידה מציאות שונה מזו ששאפנו אליה, ולכן דווקא לקראת סיום התהליך צריך, לדעתי, לעצור ולבדוק איפה אנחנו עוד יכולים להשפיע עליו כך שנממש כמה שיותר מהערכים שמנחים אותנו בבית הספר, בבינוי ובכלל.<br />אני חושבת שההצעה של יפעת טובה ושהיתרונות בה עולים על החסרונות, גם אם אין להקל ראש בחסרונות הללו. בכל מקרה, אני מציעה בכל זאת להביא לידי דיון פתוח את עתידו של שלב ג' בבינוי וגם להעמיד את העניין לבחירת הקהילה בפרלמנט. לא הייתי רוצה שנקבל החלטה המונעת מפחד בלבד (בשל העיכוב או ההתנהלות התקציבית מול הרשויות), וגם לא החלטה שבבסיסה חוסר סבלנות להביא כבר את הבינוי אל סופו. <br />אנחנו באנו לשמוע את הדברים מפי המתכננים וועדת בינוי בערב שהוקדש לכך, אבל אני יכולה להבין את אלה שלא באו. כשהעניין מוצג כסגור ובלתי ניתן לשינוי, אנשים יימנעו בקלות ממעורבות, שיכולה לעתים סתם להוליד תסכול. אם יש מספיק קולות מקרב הקהילה הקוראים לעצירה והיערכות מחדש – אני חושבת שמן הראוי לאפשר זאת.<br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/02171081027300628881noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9219854520303843131.post-60144241919641979302015-05-18T20:46:49.601+03:002015-05-18T20:46:49.601+03:00האיסור הוא לא רק על לינה מתחת לעצי אקליפטוס, אלא ג...האיסור הוא לא רק על לינה מתחת לעצי אקליפטוס, אלא גם על ישיבה תחתם:<br /><br />"חשוב לדעת, שבעקבות אסון שאירע בשנת 2009 בו ניתק ענף אקליפטוס, נפל והרג טייל בפארק הירדן, קיימת מדיניות במשרד החינוך וברשות שמורות הטבע לפיה אין לשבת תחת אקליפטוסים שלא עברו גיזום מונע."<br /><br />מצוטט מתוך:<br />http://eretz-hatzvi.co.il/%D7%90%D7%99%D7%A7%D7%9C%D7%99%D7%A4%D7%98%D7%95%D7%A1-%D7%94%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%A8/<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9219854520303843131.post-89842392990375347062015-05-18T10:03:39.812+03:002015-05-18T10:03:39.812+03:00שלום, יפעת. תודה על תשובתך, ותודה גם על האכסניה דר...שלום, יפעת. תודה על תשובתך, ותודה גם על האכסניה דרכה מתאפשר לי לשתף את דאגותי עם ציבור ההורים. (גם לי חסר פורום בו ניתן לכתוב דעות ורעיונות, אבל איני חושב שרשימת הדיוור להודעות ביה"ס היא מקום מתאים לזה).<br /><br />אכן, סכנות פוטנציאליות אורבות גם בנסיעה, בהליכה, ואפילו... בעמידה! (בגיל 14 עמדתי בחצר ביה"ס בהפסקה, ובן כיתה שלי – לא מתוך כוונה רעה – רץ אלי מאחור ונתלה על הגב שלי; לא ראיתי אותו כלל ולא יכלתי לבלום, ויצאתי מזה עם שבר ביד וכמה שיניים חסרות).<br /><br />אז נמשיך לנסוע, ללכת, ואף לעמוד בחצר :) ובכל זאת, יש דברים שאנחנו נמנעים מהם, ופעולות מונעות שאינן נעשות יכולות להיות בחזקת רשלנות תורמת. למשל, על חוף הים באולגה, לא נקים אוהל דווקא מתחת למצוק מתפורר (למרות שייתכן שההתמוטטות שלו לא תחזור על עצמה בעשרים השנה הבאות). ומסיבה זו גם יש הנחיות האוסרות לינה בחורשות אקליפטוסים. <br /><br />אני מאד בעד עצים בביה"ס, אך לא עצים מסוכנים, שמצריכים טיפול יקר שיש לחזור עליו כל מספר שנים. http://en.wikipedia.org/wiki/Eucalyptus#Falling_branches<br />עץ האקליפטוס אינו זן נכחד, אלא להיפך – מוגדר כמין פולשני ע"י רשות הטבע והגנים, שמסיבות של "בריאות הציבור וביטחונו באתרים המיועדים לקליטת קהל" כורתת וגוזמת אקליפטוסים מחשש לנפילת עצים או ענפים. (והאם בית הספר אינו, בהגדרה, אתר המיועד לקליטת קהל?)<br /><br />תהליך הבינוי נותן הזדמנות פז לצאת מהקיבעון בנושא "שימור העצים", ולחשוב – במחשבה רעננה ולטווח ארוך -- על איזה עצים מתאימים לביה"ס (ואיזה לא!), ולעשות צעדים בהתאם. <br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/09927391195751917397noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9219854520303843131.post-18333389398101672042015-05-18T03:21:38.266+03:002015-05-18T03:21:38.266+03:00כן. תכנית הבינוי החדשה בביה"ס מציעה לבנות 24 ...כן. תכנית הבינוי החדשה בביה"ס מציעה לבנות 24 כיתות + 2 כיתות גן. חישוב פשוט מצביע כי מדובר ב- 1,030 תלמידים. בנוסף, כמקובל במדינתנו הנאורה, אחרי זמן מסויים משתמשים במקלטים או בחדרים אחרים ככיתות, כך שמס' התלמידים בביה"ס יהיה גדול מ- 1,030 באותו שטח ועלול להגיע גם ל- 1,200. שטח כיתה תקנית הוא כ- 55 מ"ר, לפי תקני הבינוי. Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9219854520303843131.post-39661848037320943362015-05-17T23:47:06.549+03:002015-05-17T23:47:06.549+03:00לא הבנתי את המסר? האם אתה ממליץ לשנות את תוכנית הב...לא הבנתי את המסר? האם אתה ממליץ לשנות את תוכנית הבינוי כך שיהיה פחות שטח בנוי? זה רעיון מעניין ויכול לענות על כל הבעיות. כולל הסוגיה התקציבית. אנא הסבר. וגם מאיפה לקוחים הנתונים על היחס בין השטח הבנוי למספר התלמידים? המשפט הפותח על הכפלת מספר התלמידים אינו נכון ככל הידוע לי. מדובר על גידול של מכ 500 תלמידים (כיום), ל 600 עם סיום הבינוי.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/15352181022095384105noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9219854520303843131.post-91198081530200219352015-05-17T22:11:11.342+03:002015-05-17T22:11:11.342+03:00הדברים הם מאד פשוטים. ביה"ס עומד לגדול ולהכפי...הדברים הם מאד פשוטים. ביה"ס עומד לגדול ולהכפיל את מספר התלמידים הלומדים בו (יותר תלמידים=יותר תקציבים שוטפים ממשרד החינוך). פשוט תחלקו את המטראג' הבנוי (העתידי) של ביה"ס במספר המטרים התקניים לכיתה, בהורדת שיעור מסויים, שהינו היחס בין מטראג' ברוטו לנטו, ונקבל כ- 1,000 עד 1,200 תלמידים. האם תרצי שילדיך ילמדו בבי"ס כזה? Anonymousnoreply@blogger.com