יום רביעי, 1 באוגוסט 2012

מי בכלל צריך ממשלה...

כמה ממשלות עוד נצטרך כדי להבין שאין שום הבדל בין האחת לשניה? כמה סוגי משטר עוד ינסו בעולם הזה כדי להבין שאין שום הבדל בין קומוניזם לסוציאליזם לדמוקרטיה לדיקטטורה... יש יותר רע ופחות רע, אבל כולם בסה"כ מהווים פתרון רע! למה? כי הבעייתיות בממשלות היא בהיותן קיימות ולא באופן תפקודן.
"עסקנים בכנסת?", פיסול קרמי, יפעת ג.ש.


לא משנה כמה טוב יהיה המנהיג, וכמה טובה תהיה הקבוצה השלטת, ברגע שמעבירים לידה כמות כוח בלתי מוגבלת (ולא, בחירות בין מפלגות זהות פעם ב-4 שנים זה לא צורה להגביל את כוחה של ממשלה כלשהיא) ויכולת שליטה על אנשים אחרים, ברגע שמאפשרים לה לגדול למימדים בלתי הגיוניים (חשבתם פעם כמה גופים ממשלתיים ומוסדיים קיימים בארץ?), תפקודה כגוף יהיה פשוט רע.



יבואו ויגידו חכמים, אם אין שלטון אין סדר...מי ינהל...תהיה א - נ - ר- כ -י - ה לא עלינו...
מישהו יודע בכלל מה זה אנרכיה? בלגן? מהפכות? רצח עם? בקיצור דרום אפריקה... נכון?
ממש ל - א!!!
לפי המילון: "אנרכיה -מצב בו חברה אנושית מתקיימת ללא ממשלה או שלטון כלשהו"
אנרכיה זה אחריות. אנרכיה זה כאשר כל אדם, מחליט לקחת אחריות על החיים שלו, ההחלטות שלו, והמעשים שלו, תוך כדי כך שהוא נמנע מלפגוע בשכן שלו. תראו לי אדם אחד העושה זאת כיום. אנשים צריכים מישהו לזרוק עליו את האחריות כי הם בעצמם לא יודעים להחליט. אנרכיה זה לא חוסר משטר וסדר, אנרכיה זה חוסר בשליטים. זה להפסיק לסמוך על אחרים ולסמוך רק על עצמינו.אריסטיפוס, פילוסוף ביוון העתיקה אמר פעם "אל להם לחכמים לוותר על חירותם למען המדינה" ...

אבל אין ספק שאנרכיה לא יכולה לבוא היום. כי כשלוקחים חבורת קופים (ויסלחו לי יפי הנפש) ונותנים להם אנרכיה זה נראה כמו רצח עם ... במצב הנוכחי, האנשים ברחוב לא מוכנים לכך כי חסר להם דבר מאוד בסיסי - ידע!
רוב האנשים מסתובבים היום עם רמת ידע מיזערית ביותר, כאשר גם המעט הידוע להם על העולם ניזון מתקשורת מטעה ומעוותת, ולמעשה הם אינם יודעים כלום!

אז מה עושים? כי הרי זו השאלה שישאלו כל יפי הנפש. "הרי את מבטלת את כל הקיים ולא נותנת פתרון..."
כפי שכבר אמרתי, הדבר הראשון שצריך לעשות זה לידע, להביא את האוכלוסיה כולה למצב של מודעות ציבורית וחברתית גבוהה פי כמה ממה שהיא היום...שאנשים יבינו מה היא באמת הבעיה, הבעיה היא קיומו של הגוף הנקרא "ממשלה", קיומו של מבנה היררכי שבראש הפירמידה יושב אדם או קבוצה, שיכולים להפעיל נגדי אלימות כדי שאעשה דבר זה או אחר, כי רק להם הכח...יש להפסיק לתת לאנשים אחרים, בין אם זה קבוצה קטנה ובין אם זה "רוב", לכפות את דעתם על מעטים...כי אחרת זוהי אלימות לשמה. ולהזכירכם- הנאצים עלו לשלטון בצורה מאד "דמוקרטית"...
ברגע שאנשים יבינו וידעו היכן הם חיים, הם יפסיקו להתעסק בשאלה של "מה עושים?" ויבינו שקודם כל, המצב הקיים היום חייב להפסק כי זוהי אלימות וכפיה.בהתאם, האם בתקופה שעבדות נחשבה בארה"ב לגיטימית, היה צריך לשאול "מה נעשה בלי עבדים?"...לא!פשוט היה צריך להפסיק את המצב הלא מוסרי הזה, ואח"כ להתמודד עם ה"מה לעשות".

ואם כבר הגענו לשם, וכולם מודעים ומבינים שהמצב לא מוסרי וצריך לשנות, אז תהיי פרקטית...כך יגידו.
איך בכל זאת ניתן לבנות ולתפקד ללא שלטון?בשתי מילים, כי אפשר הרבה יותר, להלן פתרון טכני למצב אנרכיה:

אז מה הן בעצם הבעיות? סטפן מולניו, פילוסוף וכלכלן ועוד הרבה תארים אחרים, מחלק את הבעיות העולות לשלושה נושאים עיקריים :

פתרון סכסוכים

"מכות", פיסול קרמי, יפעת ג.ש.
כשחושבים אנרכיה חושבים פשע ברחוב...מי ישליט סדר? איך יתפקדו בתי משפט? לא יהיו בתי משפט? השתגעתם?תוך יום משתלט לקס לות'ר על רחובות העיר, וכולנו נמות...
שטויות! 
קודם כל הוכח באינספור מחקרים שככל שיש פחות אמצעי ענישה כך קטנה רמת הפשע. רוב הסיכויים שכמות הפשע תרד. אנשים יעדיפו לפתור סכסוכים בינם לבין עצמם, ואלו שלא ניתן, יפתרו ע"י ארגונים פותרי סכסוכים (א.פ.ס) אשר אנשים ירשמו אליהם כל אחד מיוזמתו ולאחר בדיקת סקרי שוק. ארגונים אלו יפשרו סכסוכים רציניים בין אדם לחברו, ובין אדם לעסקים אחרים, ואלה הרשומים אצלם יסכימו לקבל את גזר הדין שיוחלט. מה יקרה אם אדם לא ירצה לקבל על עצמו את גזר הדין? יוקרתו תרד, הוא יוגדר חברתית כאדם לא מהימן ואף אחד לא יעשה איתו עסקים. בקיצור הוא ינותק כלכלית מהסובב אותו, ומהר מאד יבין שעדיף לו להסכים לגזר הדין על ידי השופטים שהוא עצמו מינה. זה יהווה תחליף ישיר לבתי המשפט, המשטרה ,בתי סוהר ובכלל כל מערכת הענישה הציבורית.

בניית תשתיות ומוסדות ציבוריים

איך יהיו כבישים? מי יבנה בתי ספר? זאת השאלה הראשונה ששואל ההמון הרועם שמערערים לו על הדמוקרטיה...כאילו שביבי הולך וסולל בעצמו את הכביש, ומלבדו אין לאיש את הידע...תסכימו איתי, שכמעט כל דבר שבנה המגזר הפרטי הוא ברמה גבוהה, בזמן מהיר יותר, ובחסכנות רבה יותר ביחס למשהו שנבנה ע"י הרשות הציבורית והממסד. השימוש ההולך וגובר בקבלנים פרטיים שיעשו את התכנון ולא רק הביצוע של כבישי מע"צ, מה שנקרא "תכנון ביצוע", הוא רק דוגמא לניסיון וליתרון שיש למגזר הפרטי. אין סיבה שלא יוקמו כבישים באופן פרטי וביוזמה פרטית על אדמה פרטית תוך יצירת עסקה בין כל הגורמים, ובאותם כבישים ישולמו אגרות נסיעה... אם לא הייתם צריכים לשלם כ"כ הרבה מיסים, לא היתה לכם בעיה לשלם אגרות בכבישים. העלה כביש מסוים את האגרה? יקר מידי? יקום כביש נוסף ע"י יזם פרטי אחר ויצור תחרות.

זיהום סביבתי

הסוגיה הבעייתית ביותר, כיצד בעצם נגרום לאנשים להיות אקולוגים ללא חוק ואכיפה? (כאילו שזה עוזר היום...)
פתרון הסוגיה הינו גם דרך הארגונים לפתרון סכסוכים. אנשים ירכשו ביטוח כנגד זיהום סביב ביתם. במידה וקם פתאום מפעל בסביבה, יצטרך לפצות את האדם הפרטי. אפשרות אחת היא, שהמפעל יחליט לפצות את האדם וכנראה עוד בתים בתחומו, ויאפשר להם לבנות את חייהם במקום אחר נקי, ובכך יפסיד כסף רב. אפשרות אחרת, שהמפעל יחליט כי הדבר לא משתלם לו, וימנע מזיהום מלכתחילה. 

קשה לנו לקבל פתרונות שרחוקים מאתנו. זה נראה כאילו אנו מתעסקים בתפל ולא בעיקר של עכשיו, ומה לעשות היום?... 
לטעמי, אי התעסקות בחלופות עתידיות תנציח את הסטטוס קוו, ולא נשאף לשום מקום. אנחנו צריכים יעד. 
הדבר שהכי עצוב כאן, הוא שגם אם שיכנעתי אחד או שניים, לפחות לחקור את הכיוון השונה הזה, אני מתערבת שאם
אשאל אותו היום, אז רגע, בבחירות הבאות, אתה הולך להצביע? התשובה לכך תהיה באופן אבסולוטי כן...
אנחנו כ"כ מתוכנתים לחשוב בדרך מסויימת, שהאדם הזה לא יבין את הקשר בין אי הצבעה בבחירות הבאות (מה, הרי ככה יעלו הערבים והחרדים אם לא נצביע...) לבין חוסר הגיון בקיומה של ממשלה...
או כפי ששכנע אותי סטפן בדבריו:
"בשביל מה את הולכת לבחור? כדי לבקש קצת פירורים מממשלה כזו או אחרת? זה פשוט משפיל!..." 




9 תגובות:

  1. ומתוקף איזו סמכות אותם ארגוני בוררות יפעלו?
    אם אני עושה לך עוולה ואתה מחליט "לתבוע" אותי בארגון כזה
    א)למה שאני אכיר בסמכות שלו?
    ב)איזה סמכויות אכיפה יהיו לו?
    ג)למה שנלך לבורר שאתה רוצה ולא לבורר שאני רוצה?

    אתה יוצר מצב אבסורדי שבו כל פוץ יכול לפרסם מודעה ולשמש כשופט

    השבמחק
  2. כל פוץ זה אני ואתה, ולמה שלמישהו אחר תהיה הסמכות על חיי? למה שתכיר בסמכות בית המשפט היום? נכנסת לאחרונה למשפט רציני בלי עורך דין? אתה אשם עוד לפני שיצאת... אתה יודע שבארץ כמות ההרשעות היא הגבוהה במערב? כ-98.5%? זה נראה לך אמין? זה הבורר שאתה מכיר בסמכותו?
    לצורך העניין, (אתה מוזמן להכנס לאתר של סטפן ולקבל פירוט מעבר לתשובה זו)
    הרעיון הוא שהארגונים הללו, ידורגו בהתאם ליכולות השיפוט ופתרון הסכסוכים שלהם, ע"י חברות מדרג. אם חברה מדורגת גבוה משמע היא אמינה וטובה בפתרון סכסוכים, ועל כן המוטיבציה שלה להשתפר ולהיות מהימנה.אבל יש מספר חברות. החברה שלי ושלך ילכו לבוררות ביניהן, ויגיעו להסכם אותו שנינו נצטרך לקבל. אין סמכויות אכיפה. הסברתי במאמר כיצד תעשה אכיפה (ראה פתרון סכסוכים)

    השבמחק
  3. בטבע יש זכר או נקבה ששולטות על קבוצת חיות.
    אנחנו לא המצאנו את השיטה. זה מצב טבעי ומתבקש.

    לא ניתן לחנך למודעות את כולם. לא כולם יכולים ורוצים.

    לא פשוט יותר להתחיל בהעברת החלטות חשובות לעם, תוך הפיכת התקשורת לאובייקטיבית כדי למנוע השפעה?

    עולם אוטופי קיים בין המתים בבתי העלמין.
    בחיים יצר האדם והחיה רע מיסודו. בפרט אצל האדם האכזר מבין כל חי, בגלל מוחו המפותח.

    השבמחק
  4. התפתחנו מהחיות כבר, אמרת את זה בעצמך, אנחנו מתוחכמים יותר, אבל יש בנו דבר הנקרא רגישות (לפחות בחלקנו) המבדיל אותנו מהחיות. לביאה שהגור שלה נפצע, תשאיר אותו למות...גם אתה?
    ואם נתחיל לחנך למודעות, אולי עוד כמה דורות, אנשים לא ישאלו את השאלות האלו ויהיה להם יותר אמון בעצמם...

    השבמחק
  5. יש מציאות ויש להלהלנד...

    השבמחק
  6. חחח
    א. אהבתי את השם - אמעצבנית
    ב. מסכים איתך שממשלה זה דבר רע - כמו שזה מתנהל בימינו.
    ג. אנרכיה - חחח. בואי נתחיל בלתת לאנשים להסתדר לבד בישיבת ועד בית /

    השבמחק
  7. את מדברת על פשעים קטנים ופשוטים. מה יקרה אם מישהו רצח מישהי ? או אנס מישהי? הרי הוא לא ירצה להישפט על זה. הוא ימשיך לעשות אותו דבר. אם לא תהיה ענישה איך יעצרו אדם כזה ??
    את כותבת כאילו בכל אחד יש יצר טוב שהוא יותר חזק מהיצר הרע שלו. אבל זה לא נכון. זה אפילו הוכח שיש אנשים שנולדו "רעים". זה אומנם מצב פסיכותי או משהו באזור אבל רוצח סדרתי שהרג 50 אנשים בדרכים בזויות הוא לא אדם שהיה מתנהג "בסדר" בחברה חופשית כזאת.

    השבמחק
  8. תודה רבה לך אמעצבנית!!!

    לקרוא את דבריך היה ממש כאילו שוטטתי אני במוחי שלי והוצאתי את הדברים על הכתב (כנראה שבאמת כבר כתבתי רבות על הנושא הזה אבל בטח שלא רהוט ומעניין כמוך :) ).

    המגיהים כאן מעליי הוכיחו בדיוק רב את טענתך בנוגע ל"הזזת הגבינה" שלהם, כל אחד מוצא את הנישה שלו ומנסה לדבוק בה ולהסביר לעולם מדוע אנרכיה איננה אפשרית כלל ועדיף לנו הסטטוס קוו (בו אנחנו לא אחראים על המציאות שלנו ויש לנו"נבחרים" שיחליטו עבורנו איך לחיות) הנוכחי, ורק שלא נצטרך לשנות ממנהגינו בצורה כה מהותית, זה יותר מדי לבקש מבטטות כורסא מכורי "האח הגדול"/"כוכב נולד"/"הישרדות" ושאר זבל מהפנט.

    אני שמח מאד שהזכרת את סטפן מוליניו, הוא באמת אחד הגדולים שישנם ותענוג לשמוע את תוכנית הרדיו שלו באתר שלו, הוא מצליח להעביר בצורה קלה (אפילו להדיוטות) את נושא הליברטיאניזם והאנרכיזם וכל מי שבאמת מעוניין לדעת (ולא רק לקטול הצעות של אחרים לשינוי המצב) אני ממליץ לו בחום להכנס ולהקשיב לו.

    בנוגע להצבעה בבחירות את צודקת לחלוטין, כל הצבעה למפלגה (מלשון פילוג) כלשהי בכנסת דומה לשינוי מושבים בטיטאניק, אין לזה משמעות כלל. הבעיה היא ללכת לספר לאנשים שכולפ עובדים עליהם בעיניים, שהמשחק הפוליטי מכור ושמי שמכתיר את הפוליטיקאים שינהלו אותנו אלו אותם אנשים ששולטים בתשקורת ומספרים לנו עד כמה חשוב שיהיו מפלגות ומה כל ח"כ/שר עושה בשביל בוחריו.

    קשה אף יותר להעיר את הצי-בור בכל הנוגע למערכת המשפח (לא, אין טעות כתיב) ועד כמה המשחק מכור גם שם (ויפה הזכרת את אחוז ההרשעות בישראל, שלא קרוב לשום דבר צודק או שיוויוני). הייתי מוסיף גם את "ועדת שרים לענייני חקיקה" כדי להראות לצי-בור עד כמה האבסורד חוגג ועד כמה שקופה אי הפרדת הרשויות במדינה (שזה הא"ב בכל דמוקרטיה) הקוראת לעצמה דמוקרטיה.

    תודה לך ל פוסט נהדר, תענוג היה לקרוא אותו, מחכה בהחלט לפוסטים הבאים.
    באהבה, FreeThinker

    השבמחק
  9. כיף לשמוע, תודה freethinker6. לגבי אנונימי לפניו, נתחיל מכך שברגע שאנחנו מדברים על אוכלוסיה שלא מקבלת היום את החופש המוחלט במקביל לבורות האדירה קיימת אצלה, אלא אחרי שישנה מודעות והבנה בציבור...אוטומטית, רמת החינוך גבוהה יותר, רמת ההזנחה נמוכה יותר, ורמת הפשע צונחת פלאים.
    מה לגבי אותם ספורים שנולדו עם בעיות נפשיות שגורמות להם לרצוח או לאנוס, מקומם לא בכלא, מקומם בבי"ח. אתה רוצה, שזה יהיה בית חולים עם סורגים? יתכן...אבל היחס אליהם צריך להיות כאל אנשים חולים. אני מזכירה שההתניה היחידה הקיימת במתן חופש מוחלט הוא שלא לפגוע באדם שלצידך, ועל כן, כל עוד האדם לא עומד באמות מוסר בסיסיות (וכולנו יודעים מה הם...) הוא אינו כשיר חברתית וצריך להיות בבי"ח שם ינסו לעזור לו.

    השבמחק